Nog 9 dagen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jasper Hoogveld - WaarBenJij.nu Nog 9 dagen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jasper Hoogveld - WaarBenJij.nu

Nog 9 dagen

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

22 Januari 2012 | Nederland, Nijmegen

welkom op mijn reisblog. Nog 9 dagen en dan zit in in Afrika. De laatste voorbereidingen zijn in volle gang. Ticket, visum en de cocktail aan vaccinaties (9 stuks) zijn binnen. Ook een GPS, laptop, foto/videocamera en goede kleding zijn geregeld. Een aantal kleine dingen moeten nog geregeld worden, zoals GIS, wat medicatie ( voor verstoppingen & diarree, paracetamol, ORS) en vervoer naar Brussel. Word waarschijnlijk met de auto, want de belgen, dus ook het openbaar vervoer) gaan staken op de 30 januari en dus kan ik niet een dag eerder in Brussel aankomen. Op de dag zelf kom ik niet op tijd met de trein en ga ook geen risico lopen dat de staking uitloopt.

Wat ga ik eigenlijk precies doen? Nou ik ga oude veldgegevens analyseren, veldgegevens koppelen aan kaarten/GPS en de kennis uitbreiden van een grote chimpansee populatie in Guinee-Bissau en misschien geven een aantal aanbevelingen over hoe het veldwerk te verbeteren. Hiervoor zal ik het veld in gaan, analytische/logistieke kwaliteiten testen en achter de laptop mijn GIS skills testen.

Ik zal proberen mijn blog bij te houden. Al moet ik minimaal 2 uur rijden voor internet, maar het doel is om 1 keer in de week naar het internet (provincie hoofdstad Gabu of de hoofdstad Bissau te gaan). In elke geval heb ik er zin in en met een beetje kriebels ga ik de laatste voorbereidingen doen.

Jasper


  • 31 Januari 2012 - 10:22

    Nina:

    Veel succes!

  • 31 Januari 2012 - 12:22

    Chester:

    Veel plezier!

  • 01 Februari 2012 - 15:49

    Valerie:

    Al in moeder afrika? Succes en veel plezier jap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Dec. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 39569

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 03 September 2014

Stage op Sapelo Island, USA

31 Januari 2012 - 25 Mei 2012

Stage in Afrika

Landen bezocht: